top of page
Kvalitet
Kvalitet​
​Verksamhetens kvalitet är ett ständigt pågående arbete. Vi arbetar systematiskt enligt årshjul kopplat till verksamhetens och styrdokumentens mål och riktlinjer. På LMG har vi tre förstelärare som är en del av skolans riktade kvalitetsarbete, de ansvara för varsitt utvecklingsområde. Vi arbetar utifrån de prioriterade områden där utvärdering och analys gett nycklar till förbättring och utveckling av skolan och dess måluppfyllelse.
Montessoripedagogiken är vår kvalitativa grundpelare och en av våra förstelärare har uppdraget att främja och fördjupa montessopripedagogiken så att den ständigt genomsyrar vår verksamhet. Vi har som mål att 100% av våra undervisande lärare skall vara montessoriutbildade.
Med stöd av "Gröna skolgårdar" arbetar en av våra förstelärare riktat med hållbar utveckling, ett område som tar sin grund både i montessoripedagogikens "Ord Kinder Plan" och i samtida kunskapsmål och riktlinjer. Detta tar sig bland annat uttryck i ett samarbete med naturpedagog som under vår och höst arbetar tillsammans med eleverna med odling på skolgården. Vi arbetar också aktivt med vår närmiljö och att använda utemiljön som en del av klassrummets lärandemiljö.
LMG har som mål att ligga i framkant och vara en samtida skola, vi integrerar digitala verktyg och miljöer på ett sätt som främjar lärande och utveckling. Den tredje av våra förstelärare har ett riktat uppdrag inom området som syftar till att skolans på ett rimligt sätt skall kunna möta de möjligheter och utmaningar det digitala samhället för med sig.
bottom of page